Решение 101

Print Friendly

Р Е Ш Е Н И Е

№ 101

ВЗЕТО  С  ПРОТОКОЛ  № 7 ОТ  27. 04. 2021 г.

 ( ПРИЛОЖЕНИЕ )

О Т Н О С Н О :    Вземане на решение за сключване на Допълнително споразумение към Споразумение № 18ДГ-36/ 17. 01. 2018 г./ 5984/ 12.01.2018 г., между ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и община Пловдив за двустранно сътрудничество при изпълнение на дейности, от взаимен интерес, във връзка с изграждане на обект: „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“, включващ подобекти: комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, пешеходен надлез (пасарелка) на км 154+380.60 и пешеходен надлез (пасарелка) на км 156+091, находящи се на територията на землището на гр. Пловдив, област Пловдив

 

ПО ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА: Здравко Димитров – Кмет на община Пловдив

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 и ал. 2 от ЗМСМА, предвид фактическите основания в предложение с вх. № 21ХІ-133 от 26. 04. 2021  г. и изложените съображения в изказванията на общинските съветници, Общински съвет – Пловдив

Р Е Ш И :

 

1. Да се сключи Допълнително споразумение към Споразумение № 18ДГ 36/ 17. 01. 2018 г./5984/ 12. 01. 2018 г./ между ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“ и община Пловдив за двустранно сътрудничество при изпълнение на дейности, от взаимен интерес, във връзка с изграждане на обект: „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно- транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“, включващ подобекти: комуникационно- транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, пешеходен надлез (пасарелка) на км 154+380.60 и пешеходен надлез (пасарелка) на км 156+091, находящи се на територията на землището на гр. Пловдив, област Пловдив, проектът на който (Приложение 1) е неразделна част от настоящото решение.

2. Възлага на Кмета на община Пловдив да предприеме действия по изпълнение на настоящото решение.

3. В едномесечен срок от приемане на настоящото решение от Общински съвет – Пловдив представители на ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“ и община Пловдив, в присъствието на общински съветници, да проведат среща, на която да подготвят второ споразумение с предмет: срокове за проектиране и представяне на количествено-стойностна сметка за изграждане на Бетоновия мост, ангажименти на ДП НКЖИ по финансиране строителството на Бетоновия мост, евентуално поемане на солидарна финансова отговорност пред банкови и финансови институции от страна на ДП НКЖИ под формата на банкова гаранция или подписване на договор за поръчителство, или съзадължаване на ДП НКЖИ да участва по осигуряване на финансирането на строителството на Бетоновия мост, както и други допълнения, които с това споразумение да дадат сигурност и гаранции на пловдивските граждани, че сроковете, предвидени в приетото с  т. 1 от настоящото решение споразумение ще бъдат изпълнени и пробива реализиран.

 

 

МОТИВИ: Настоящето решение се прие на основание чл. 21, ал. 1, т. 8 и ал. 2 от ЗМСМА; Като взе предвид, че за продължаване на двустранното сътрудничество при изпълнение на дейности от взаимен интерес, свързани с реализацията на обект: „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“, обективирано в подписано между Община Пловдив и ДП НКЖИ Споразумение № 18ДГ-36/ 17.01.2018 Г./5984/12.01.2018 г./, бяха проведени редица срещи между страните, в резултат на което бе постигнато съгласие за подписване на допълнително споразумение към вече действащото такова относно обект „Развитие на жп възел Пловдив, подобект „Комуникационно-транспортен пробив под ж.п. ареал на Централна гара-Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов“ и бул .„Македония“, включващ подобекти: комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, пешеходен надлез (пасарелка) на км 154+380.60 и пешеходен надлез (пасарелка) на км 156+091, находящи се на територията на землището на гр. Пловдив, област Пловдив.“; Като взе предвид, че ДП НКЖИ е бенефициер по Споразумение за отпускане на безвъзмездни средства по линия на Механизма за свързване на Европа (MCE) за изграждане на обект: „Развитие на жп възел Пловдив“; Като взе предвид, че между Община Пловдив и ДП НКЖИ е подписано Споразумение № 18ДГ36/17.01.2018г./5984/12.01.2018г./, за двустранно сътрудничество, в което споразумение са регламентирани конкретни ангажименти на страните във връзка с изпълнението на проекта; Като взе предвид, че с оглед действащото споразумение от 2018 г., за гореописания обект са налице одобрен с Решение № 351 от 27.09.2018 г. на Общински съвет – Пловдив проект за изменение на ПУП-ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж.п. ареал на Централна гара- Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов“ и бул.„Македония“ към Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив-Бургас-фаза 2“, Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив“, Участък № 11 Централна гара-Пловдив и Проект за изменение на ПУП-План за регулация на улична регулация от о.т. 2001 до о.т.2010 и УПИ I-училище и УПИ П-Административна сграда и културен дом на БДЖ, кв. 357-нов, 271-стар по плана на кв. „Триъгълника“, гр. Пловдив, одобрен е Решение № 207, взето с Протокол №12 от 05.08.2020 г. на Общински съвет-Пловдив, влезли в законна сила, като е организирано и прилагането на ПУП-План за улична регулация; Като взе предвид, че ДП „Национална компания Железопътна инфраструктура” е Възложител на проект “Развитие на железопътен възел Пловдив”, като е сключен Договор № 6739/20.03.2020 г. с предмет „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно- транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“, включващ подобекти: комуникационно – транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, пешеходен надлез (пасарелка) на км 154+380.60 и пешеходен надлез (пасарелка) на км 156+091, находящи се на територията на гр. Пловдив, област Пловдив; Като взе предвид, че обектът, на основание чл. 29, ал. 1 от Закона за железопътния транспорт (ЗЖТ), е национален обект по смисъла на закона, тъй като е част от железопътна магистрала, посочена в Приложение № 1 към чл. 8, ал. 1 на Наредба за категоризация на железопътните линии в Република България, включени в железопътната инфраструктура, и закриване на отделни линии или участъци от линии (Приета с ПМС № 293 от 20.12.2001 г., обн., ДВ, бр. 112 от 29.12.2001 г.), Калотина-запад (държавна граница със СР Югославия) – София – Пловдив – Димитровград – Свиленград (държавни граници с Република Гърция и Република Турция), и попада в обхвата на § 1 от Допълнителните разпоредби на Закона за държавната собственост (ЗДС) като “национален обект”, определен като такъв със закон; Като взе предвид, че предложеният проект на допълнително споразумение, съгласуван с Община Пловдив предвижда: след завършване на проектирането на обекта, Община Пловдив и ДП НКЖИ да подадат съвместно заявление до Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) за одобряване на техническия проект и издаване на разрешение за строеж за подобекти: комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, пешеходен надлез (пасарелка) на км 154+380.60 и пешеходен надлез (пасарелка) на км 156+091, находящи се на територията на гр. Пловдив, област Пловдив, в качеството си на съвъзложители. От своя страна ДП НКЖИ се задължава да организира изпълнението на проектирането на обекта, в рамките на закона и осигуреното финансиране, до неговото одобряване от компетентните органи и издаването на разрешение за строеж; да организира проектирането на обекта по начин, че за подобекти: комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив, пешеходен надлез (пасарелка) на км 154+380.60 и пешеходен надлез (пасарелка) на км 156+091, находящи се на територията на гр. Пловдив, област Пловдив, да бъде възможно издаването на отделно разрешение за строеж; да съгласува изготвените проекти на обекта с Община Пловдив и всички останали компетентни органи и институции; да организира процеса на строителството на обекта до въвеждането му в експлоатация по предвидения в закона ред. Ангажимент на Община Пловдив е да оказва необходимото съдействие, включително за съгласуване, подписване и подаване на документи, необходими в хода на проектирането и строителството на обекта; да осъществява експлоатацията, стопанисването и поддръжката на под-обектите, които след изграждането им и въвеждане в експлоатация ще бъдат предоставени по законоустановен ред на Община Пловдив. Страните се споразумяват още ДП НКЖИ да представи инженерно техническо решение за извършване на реконструкция за съществуващия пътен надлез на жп км 155+642 (Бетонов мост) и съвместно да търсят източници на финансиране с цел запазване на пътната връзка; Като взе предвид, че комуникационно-транспортен пробив под ж.п.ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул.“Васил Априлов“ и бул.“Македония“ е от съществено значение за гр. Пловдив, като се създава нова транспортна връзка посока север-юг. Значително ще се улесни транспортната връзка между двете части на гр.Пловдив, разделени от ж.п.линията; Като взе предвид необходимостта ДП НКЖИ и община Пловдив да предприемат съвместни действия пред компетентните органи за реализиране на инфраструктурния проект „Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов“ и бул. „Македония“.

–––––-

РАЗГЛАСЯВАНЕ:

1. в-к „Марица” – 10.05. 2021 г.;

2. Интернет страницата – 05. 05. 2021 г.;

3. Инф. табло – пл. „Ст. Стамболов” № 1 – 05.05.2021 г.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

/инж. Александър Държиков /