Р Е Ш Е Н И Е
№ 293
ВЗЕТО С ПРОТОКОЛ № 15 ОТ 11. 09. 2014 г.
( ПРИЛОЖЕНИЕ )
О Т Н О С Н О : І. Приемане на Правилник за изменение и допълнение на Правилник за устройството и дейността на ОП “ОКТ”, приет с Решение №406 от 25.10.2006г. на Общински съвет Пловдив, изм. и доп. с РОС №210/10.07.2008г., РОС №253/01.08.2008г., РОС №13/22.01.2009г., РОС №405/08.09.2011г., РОС №16/19.01.2012г. и РОС № 187/17.05.2012г., както следва: І.1. Промяна на чл.6, т. А „Предмет на дейност” от Раздел І „Статут на предприятието”; І.2. Промяна на чл.14 от Раздел ІІ „Управление, структура, числен състав на Предприятието“; І.3.Промяна в числения състав на персонала; І.4. Отмяна на Приложение №1 към Правилника за устройството и дейността на ОП „ОКТ” и приемане на ново Приложение №1; І.5. Отмяна на Приложение №2 и приемане на актуализирано Приложение №2 към Правилника
ПО ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА: инж. Александър Държиков – Зам.-кмет на Община Пловдив, За Кмет на Община Пловдив, съгласно заповед № 14ОА2234/02.09.2014 г.
На основание чл. 21, ал.1, т.6 и т.23, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл.52, ал.3 и ал.4 от Закон за общинската собственост, във връзка с чл.124, ал.1 и ал.2 от Закона за публичните финанси, във връзка с чл.79 от АПК, във връзка с чл.41, ал.1 и ал. 2 от „Наредба за условията и реда за съставяне на тригодишна бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на община Пловдив”, във връзка с чл.3, ал.7 от Раздел ІІ, §4, ал.1 от Раздел VІІ от “Наредба за създаване, управление и контрол върху дейността на общинските предприятия”, във връзка с във връзка с чл.6, чл.14 и чл.26 от Правилник за устройството и дейността ОП „ОКТ”, предвид изложените в предложение с вх. № 14ХІ-321 от 04. 09. 2014 г. фактически основания, Общински съвет – Пловдив
Р Е Ш И :
І. Приема Правилник за изменение и допълнение на Правилник за устройството и дейността на ОП „Организация и контрол на транспорта”, приет с Решение №406 от 25.10.2006г. на Общински съвет Пловдив, изм. и доп. с РОС №210/10.07.2008г., с РОС №253/01.08.2008г., с РОС №13/22.01.2009г., РОС №403/08.09.2011г., РОС №16/19.01.2012г. и РОС № 187/17.05.2012г., както следва:
І. 1. Изменя и допълва чл.6, точка А на Раздел І „Статут на предприятието” от Правилника за устройството и дейността на ОП „ОКТ”, както следва:
„Чл. 6. Предприятието има за предмет следните дейности:
А. Организация на транспорта
1. Организира взаимоотношенията на Община Пловдив с държавните административни органи в областта на транспорта;
2. Организира взаимоотношенията с фирми, извършващи транспортна дейност на територията на Общината;
3. Упражнява системен контрол за спазване задълженията на превозвачите по сключените договори за обществен превоз на пътници. Определя формата и съдържанието на документите и справките, които превозвачите представят на основание на чл.13, ал.2 от „Наредба №3 от 04.04.2005г. за условията и реда за предоставяне на средства за субсидиране на превоза на пътниците по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони“, включително в зависимост от конкретната необходимост и на допълнителна аналитична и друга информация;
4. Участва в създаването на концепция за транспортното обслужване на гр. Пловдив;
5. Участва в комисии за създаването на транспортната схема на общинско, областно и републиканско ниво;
6. Участва в комисии по решаване на транспортни и комуникационни проблеми;
7. Изисква и приема ежемесечните отчети на транспортните фирми, извършващи вътрешноградски превози на територията на Община Пловдив, в изпълнение на Наредбата №3 от 04.04.2005г.; Обработва и анализира постъпилата от фирмите информация, въз основа на която изготвя доклад- анализ до кмета на Община Пловдив.
8. Извършва документален контрол за верността на информацията, въз основа на която е изготвена справката за финансовите резултати, подадена от превозвачите по Приложение №2 към чл.10, ал.4 от Наредба №3 от 04.04.2005г., като резултатът от същия се протоколира;
9. Изисква и приема ежемесечните отчети на транспортните фирми, които имат договори за обслужване на линии от общинската транспортна схема;
10. Осъществява GPS контрол и физически контрол за изпълнение на курсовете и разписанията от отделните превозвачи, по утвърдената транспортна схема за гр. Пловдив;
11. Проверява и заверява първичните документи на транспортните фирми за вътрешноградски превози, удостоверяващи изминатия пробег. В случай на констатирано неизпълнение на изминатия пробег или на непредставяне на поискани справки и документи, изготвя мотивирано предложение до Кмета на Община Пловдив за налагане на санкции на нередовните превозвачи;
12. Участва съвместно с транспортните фирми в разработването методика, налага санкции на превозвачите, определяща критериите за разпределение на субсидиите и компенсациите за вътрешноградските превози;
13. Разпределя предоставените от републикански и общински бюджет средства за субсидии и компенсации между превозвачите, съгласно възприетата методика; Изготвя аналитичен отчет за всяка отделна вътрешноградска линия, на база сключените договори с транспортните фирми;
14. Организира издаването на разрешителни за извършване на таксиметрова дейност;
15. Поддържа постоянна връзка с органите на МВР, РОДАИ, Данъчна администрация, чрез постоянен обмен на информацията;
16. Изготвя и издава разрешения за превоз по реда, определен от Наредба № 1, 11 и 33 на МТ;
17. Предлага решения за промяна на организацията на градския транспорт”
І.2. Изменя и допълва чл.14 на Раздел ІІ „Управление, структура, числен състав на Предприятието” от Правилника за устройството и дейността на ОП „ОКТ”, както следва:
„Чл. 14. Директорът на Предприятието има следните права и задължения:
1. Ръководи и управлява предприятието, съгласно действащите нормативни актове, в съответствие с решенията на Общинския съвет Пловдив и заповедите на Кмета на Община Пловдив или определен от него заместник кмет;
2. Представлява Предприятието пред държавните и общински институции, съдебни, банкови, финансови и данъчни органи и учреждения и пред трети лица;
3. Осъществява оперативното ръководство на дейността на Предприятието:
3.1. упражнява системен контрол за спазване задълженията на превозвачите по сключените договори за обществен превоз на пътници. Определя формата и съдържанието на документите и справките, които превозвачите представят на основание на чл.13, ал.2 от „Наредба №3 от 04.04.2005г. за условията и реда за предоставяне на средства за субсидиране на превоза на пътниците по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони“, включително в зависимост от конкретната необходимост и на допълнителна аналитична и друга информация;
3.2. ежемесечно, след 15-то число на следващия отчетен месец, представя обобщена информация за изпълнение на показателите и нормативите по сключените договори с превозвачите, за разпределение на субсидиите и компенсациите; изготвя аналитичен отчет за всяка отделна вътрешноградска линия, на база сключените договори с транспортните фирми;
3.3. извършва документален контрол за верността на информацията, въз основа на която е изготвена справката за финансовите резултати, подадена от превозвачите по Приложение №2 към чл.10, ал.4 от Наредба №3 от 04.04.2005г., като резултатът от същия се протоколира;
3.4. организира разпределението на предоставените от републикански и общински бюджет средства за субсидии и компенсации между транспортните фирми-превозвачи на база изминат пробег, съгласно възприетата методика;
3.5. при неизпълнение на задълженията и условията по договорите за превоз, предлага налагането на предвидените в тях санкции, включително намаление на субсидиите и компенсациите или отнемане на разрешителното;
3.6. организира съхраняването и опазването имуществото на предприятието.”
І.3. Увеличава щатната численост с 5 щ.бр.;
І.4. Променя числения състав на ОП „ОКТ ” от 60 щ.бр. на 65 щ.бр. и изменя чл. 16 от Правилника, както следва:
„Чл. 16. Числеността на персонала на предприятието е 65 щ. бр., съгласно Приложение №1, неразделна част от Правилника.”
І.5. Отменя Приложение №1 към действащия Правилник за устройството и дейността на ОП „ ОКТ ” и приема ново Приложение № 1 “Организационна структура на персонала на ОП „ОКТ” , което става неразделна част от настоящото решение и от Правилника.
І.6. Отменя Приложение №2 към действащия Правилник за устройството и дейността на ОП „ ОКТ” и приема актуализирано Приложение №2, което става неразделна част от настоящото решение и от Правилника.
ІІ. Одобрява увеличението на бюджета на ОП ”ОКТ” за 2014 година с 14 200 лв. Средствата са за заплати и осигурителни вноски на 5 бр. щатна численост, считано от 01 октомври 2014 година, съгласно Приложение № 3 – Справка за корекциите на плана на разходите, във връзка с изменение на бюджета за 2014 година, неразделна част от настоящото решение.
ІІІ. Утвърждава разходите за заплати и числеността на персонала за 2014 година на ОП «ОКТ», дейност 849 «Други дейности по транспорта, пътищата, площадите и далекосъобщенията» разпределени по месеци, съгласно Приложение № 4 – Разходи за заплати през 2014 година на работещите в ОП«ОКТ», неразделна част от решението.
ІV. Гореописаните промени в ОП „ОКТ”, съдържащи се в Правилника за устройството и дейността на предприятието, влизат в сила от 01.10.2014г.
МОТИВИ: Настоящото решение се взема с правно основание: чл. 21, ал.1, т.6 и т.23, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл.52, ал.3 и ал.4 от Закон за общинската собственост, във връзка с чл.124, ал.1 и ал.2 от Закона за публичните финанси, във връзка с чл.79 от АПК, във връзка с чл.41, ал.1 и ал. 2 от „Наредба за условията и реда за съставяне на тригодишна бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на община Пловдив”, във връзка с чл.3, ал.7 от Раздел ІІ, §4, ал.1 от Раздел VІІ от “Наредба за създаване, управление и контрол върху дейността на общинските предприятия”, приета с Решение №242, взето с протокол №13 от 25.06.2009г. Общински съвет Пловдив, изменена и допълнена с РОС №330/03.08.2010г., изменена и допълнена с РОС №431/04.11.2010г., във връзка с чл.6, чл.14 и чл.26 от Правилник за устройството и дейността ОП „ОКТ”. Фактическо основание се изразява в необходимостта от засилване на контролните функции на общинското предприятие и по-добра организация на транспортното и комуникационното обслужване на територията на Община Пловдив, съответно промяна в предмета на дейност и задълженията и функциите на директора; увеличаване на числения състав на персонала и промяна на Приложение №1; актуализиране на описа за предоставеното за управление имущество по Приложение №2 към Правилника.
–––––-
РАЗГЛАСЯВАНЕ:
1. в-к „Марица” – 18.09. 2014 г.;
2. Интернет страницата – 17. 09. 2014 г.;
3. Инф. табло – пл. „Ст. Стамболов” № 1 – 18.09.2014 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
/Арх. Илко Николов/