Правилник за устройството и дейността на Общински институт „СТАРИНЕН ПЛОВДИВ“

Print Friendly

П Р А В И Л Н И К

за устройството и  дейността на

Общински институт „Старинен Пловдив“

( приет с Решение №310, взето с Протокол № 14 от 02.08.2012; изм. И доп. с Решение №14, взето с Протокол №1 от 2013г; изм. и доп. с Решение №42, взето с Протокол № 3 от 2014г; изм.и доп. с Решение №131, взето с Протокол №7 от 2014г.; изм. и доп. с Решение №90, взето с Протокол №6 от 2015г.;изм. и доп. с Решение №31, взето с Протокол № 1 от 28.01.2016г; изм. и доп. с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)

 ( ПРИЛОЖЕНИЕ )

І. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1 Този правилник урежда устройството и дейността на Общински институт „Старинен Пловдив“.

Чл.2 Общински институт „Старинен Пловдив“ e самостоятелно юридическо лице по смисъла на чл.8, ал.1 от Закон за закрила и развитие на културата и е създаден с Решение № 150, взето с протокол № 8 от 28.04.2004г. на Общински съвет – Пловдив.

Чл.3 Създаването, преобразуването и закриването на общинския културен институт се извършва с решение на Общинския съвет, съгласувано с министъра на културата.

Чл.4 (1) Общинският културен институт е на бюджетна издръжка – второстепенен разпоредител с бюджетни кредити.

(2) Дейността на общински институт „Старинен Пловдив“ се финансира от общинския бюджет и от собствени приходи, формирани от стопанска дейност, приходи по Закона за закрила и развитие на културата, от средства, получени от проекти по международни и национални програми, дарения, лихви и от други източници.

Чл.5 Седалище и адрес на управлението на общински институт „Старинен Пловдив” са: град Пловдив, улица  “Константин Стоилов” 50.

 

II. ДЕЙНОСТ И ФУНКЦИИ

Чл. 6 (1) Общински институт „Старинен Пловдив” има за предмет на дейност:

1. управление и извършване на дейности по опазване и закрила на движими и недвижими културни ценности;

2.(изм. и доп. с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;) популяризиране на българското духовно и културно-историческо наследство и на гр. Пловдив като привлекателна туристическа дестинация у нас и в чужбина

3. организиране и осъществяване на културни дейности и прояви.

4.(нова с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)   осъществяване на дейност като туристически агент.

5.(нова с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;) управление и поддържане на туристически информационни центрове и подпомагане на туристическото обслужване на гостите и гражданите на гр. Пловдив.

(2) Общински институт „Старинен Пловдив” осъществява определения в ал. 1 предмет на дейност на територията на община Пловдив.

Чл.7 Общински институт „Старинен Пловдив“ има следните функции:

1. (изм. и доп. с Решение №42, взето с Протокол № 3 от 2014г.) Извършване на дейности по опазване и закрила на движими и недвижими културни ценности, предоставени за управление на ОИ “Старинен Пловдив;

2.(изм. и доп. с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)  Участие в изготвянето и координацията по изпълнение на стратегията за опазване на културното наследство и на стратегията за развитието на туризма на територията на общината;

3. Координиране на мероприятия по благоустройство, инфраструктура, художествено и улично осветление, озеленяване, чистота, външно колоритно оформление, реклама, сигнализация и маркировка на територията на АИР „Старинен Пловдив“.

4. Културно–информационна, експозиционна и популяризаторска  дейност за използване на наследството, организиране и осъществяване на международни, национални и регионални културни дейности и прояви, осигуряване на съвременни възможности за културен туризъм.

5. Консервация и реставрация на културни ценности по реда на Закона за културното наследство.

6. Изготвяне и реализиране на проекти по програми, свързани с опазване и популяризиране на културното наследство, с развитие на културата и туризма и др.

7. Взаимодействие с институционни партньори: Министерство на  културата, НИНКН, Съвет по туризма, културни организации по ЗЗРК, неправителствени организации и други заинтересовани лица.

8. Участие на представители на института в експертни съвети и комисии, създадени към община Пловдив, свързани с опазване и развитие на културното наследство;

9. Управление на предоставените на института имоти и вещи;

10.(нова с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;) участие в разработването на краткосрочни концепции и програми в съответствие с Националната и общинска стратегии и съобразно местните туристически ресурси и потребности за развитие на туризма в град Пловдив.

11.(нова с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;) извършване на туристическа агентска дейност, управление и поддържане на туристически информационни центрове и туристическо обслужване на гостите и гражданите на град Пловдив.

12. (изм. и доп. с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)  извършване на допълнителни дейности, включително стопански, свързани с основните – в областта на производство и/или разпространение на сувенирни материали, реплики и апликации, възраждане на местни занаяти и традиции, организиране и осъществяване на културни дейности, предлагане на туристически услуги и продукти, отдаване под наем и др. Получените допълнителни средства остават на разпореждане на общинския институт.

 

ІІІ. УСТРОЙСТВО И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА

Чл. 8 Общинският  съвет формира общата политика и приема стратегия за опазване на културното наследство на територията на общината в съчетание с принципите на националната културна политика и местните условия и традиции и възлага изпълнение на дейности по тях на Общинския институт.

Чл.9 (1) ОИ „Старинен Пловдив” се ръководи от директор.

(2) Директорът се назначава от кмета на община Пловдив въз основа на конкурс, съгласно Кодекса на труда. Условията на конкурса се съгласуват с Министерство на културата.

Чл. 10 (1) Кметът на общината издава заповеди, които са със задължителен характер за директора на института, при организиране изпълнението на решенията на общинския съвет и задачите, произтичащи от действащите закони.

(2) Кметът лично или чрез назначено от него длъжностно лице координира и контролира дейността на института.

Чл.11 (1) Директорът на общински институт “Старинен Пловдив” организира, ръководи и контролира цялостната дейност на института, като:

1. Представлява института пред всички държавни органи, физическите и юридическите лица;

2. Управлява бюджета на института като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити;

3. Утвърждава система за финансово управление и контрол на института;

4. Издава заповеди, инструкции и вътрешни правила, свързани с организацията на дейността на института;

5. Утвърждава правилник за вътрешния трудов ред и вътрешни правила за работната заплата, изготвя длъжностни характеристики на всички служители;

6. Сключва, изменя и прекратява трудовите договори на служителите и обслужващия персонал, определя размера на индивидуалното трудово възнаграждение и другите материални стимули в съответствие с наличните средства и нормативни изисквания;

7. Сключва договори, осигуряващи изпълнението на възложените функции на института, включително за спонсорство и дарения, които нямат за предмет разпореждането с предоставените движими и недвижими вещи. Разпоредителни сделки могат да се осъществяват само след решение на Общинския съвет;

8. Разработва и предлага на кмета на община Пловдив нормативни актове за внасяне в Общинския съвет, с които се осигурява закрилата и опазването на културните ценности;

9.(изм. и доп. с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)   Организира участието на института в национални и международни програми, свързани с опазване и популяризиране на културното наследство и туризма.

(2) Правомощията на директора в негово отсъствие могат да бъдат изпълнявани от определен от него с писмена заповед за всеки конкретен случай служител на общински институт „Старинен Пловдив”.

Чл.12 (изм.и доп. с Решение №131, взето с Протокол №7 от 2014г.;) (изм. и доп. с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)

Дейността на Общински институт „Старинен Пловдив“ се ръководи от директор и двама заместник-директори и е организирана в пет отдела и една лаборатория, с обща численост на персонала от 68 щатни бройки.

(2) Структурата на Общински институт „Старинен Пловдив“, освен ръководството, включва:

1.Отдел „Административно-правно обслужване, финансово-стопански дейности и управление на собствеността“;

2.Отдел „Експозиционна и фондова дейност“;

3.Отдел „Културна политика и информационно обслужване“;

4,Отдел „Туристическа агентска дейност“;

5. Отдел„Маркетинг и реклама“;

6. Лаборатория за консервация и реставрация.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§ 1 Настоящият правилник е приет с Решение № 310, взето с протокол № 14 от 02. 08. 2012 г. на Общински съвет – Пловдив и отменя Правилник за дейността на Общински институт „Старинен Пловдив”, приет с Решение № 6, взето с протокол № 2 от 20.01.2011г. на Общински съвет – Пловдив.

 

Преходни и заключителни разпоредби

(приети с Решение №390, взето с Протокол № 20 от 16.11.2017г;)

§7. Правилникът за изменение и допълнение на Правилник за устройството и дейността на ОИ „Старинен Пловдив“ е приет с решение № 390, взето с протокол № 20 от 16. 11. 2017 г. на Общински съвет – Пловдив.

§8. Изпълнението на Правилника се възлага на директора на Общински институт „Старинен Пловдив“.

§9. Правилникът влиза в сила от 01 януари 2018г.