Решение 50

Print Friendly

Р Е Ш Е Н И Е

№ 50

ВЗЕТО  С  ПРОТОКОЛ  № 2 ОТ  02. 02. 2012  г.

 

О Т Н О С Н О :    Приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди, за настаняване в общински жилища и продажбата им, приета с Решение № 49, взето с Протокол № 7 от 22. 03. 2005 г., доп. с Решение № 72 от 23. 03. 2006 г., изм. с Решение № 462 от 14. 12. 2006 г., изм. и доп. с решение № 385 от 13. 11. 2008 г., изм. и доп. с Решение № 20, взето с Протокол № 2 от 21. 01. 2010 г. и изм. и доп. с Решение № 149, взето с Протокол № 12 от 12. 05. 2011 г.

 

ПО ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА: Димитър Кацарски – Зам.-кмет на Община Пловдив

 

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 8 и чл. 26 от Закона за нормативните актове; чл. 45а и чл. 47 от ЗОС, и предвид изложените в предложение с вх. № 12ХІ-42 от 24. 01. 2012 г. фактически основания, Общински съвет – Пловдив

Р Е Ш И :

 

І. Приема Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди, за настаняване в общински жилища и продажбата им, както следва:

§ 1. Чл. 3, ал. 1 придобива следната редакция: “Кметът на община Пловдив чрез дирекция „Общинска собственост” организира, ръководи и контролира управлението на застроените и незастроените общински жилищни и вилни имоти; на жилищата, предназначени за продажба, на резервните и ведомствените жилища на община Пловдив”

§ 2. В чл. 11 се правят следните изменения и допълнения:

1. Ал. (1) придобива следната редакция: „Заявления, отнасящи се до жилищни проблеми на граждани и техните семейства/домакинства, както и декларации по чл. 10, ал. 2 се подават до кмета на съответния район по местоживеене.

2. Ал. (3) придобива следната редакция: „Районната администрация не може да откаже приемане на заявления и декларации, отнасящи се до жилищни проблеми на граждани и техните семейства/домакинства.”

§ 3. В чл. 12 се правят следните изменения и допълнения:

1. Ал. (1) придобива следната редакция: „Кметовете на райони назначават комисии за картотекиране и за разглеждане на заявления, отнасящи се до жилищни проблеми на граждани и техните семейства/домакинства, в които се включват служители от общинската администрация /технически специалисти, юристи, лекари и др./.”

2. Ал. (2) придобива следната редакция: „Комисиите по ал. 1 комплектоват и разглеждат в тримесечен срок подадените заявления и декларации, и предлагат писмени мотивирани становища по разглежданите преписки по всеки един конкретен случай.”

§ 4. Чл. 45, ал. 1, т. 3 придобива следната редакция: „Да е наемател на общинско жилище на основание настанителна заповед за жилище от фонд „Настаняване под наем” не по-малко от десет години без прекъсване”.

§ 5. Създава се нова точка 7 на чл. 46, ал. 2 със следния текст: „т. 7. да е наемател на общинско жилище от фонд „Ведомствен” не по-малко от три години без прекъсване от датата на настаняване.”

§ 6. Чл. 47, ал. 2 придобива следната редакция: „Цените на общинските жилища по чл. 43 се одобряват от Общинския съвет и представляват пазарната оценка на имота, определена по реда на чл. 22, ал. 3 от ЗОС. Продажбата не може да се извърши на цена, по-ниска от данъчната оценка на имота.”

§ 7. Създава се нов чл. 47а: „Общинските жилища, определени като негодни за обитаване и настаняване съгласно протокол, съставен от длъжностни лица към ОП „Жилфонд” и съобразно списък, изготвен въз основа на представените протоколи, могат да бъдат продавани чрез публичен търг с явно наддаване по реда на ЗОС и Наредбата по чл. 8, ал. 2 от ЗОС. Продажбата не може да се извърши на цена, по-ниска от данъчната оценка на имота.

Преходни и заключителни разпоредби

§ 1. „Започнатите производства за продажба на жилища и подадените за целта заявления се довършват по реда и при условията, установени с настоящата наредба.”

ІІ. Възлага на заместник-кмет ОСУТСИОУО да предприеме необходимите действия по изпълнение на настоящото решение.

 

МОТИВИ: Настоящото решение се прие на основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 8 и чл. 26 от Закона за нормативните актове; чл. 45а и чл. 47 от ЗОС; като взе предвид писмо с изх. № 12ВК19 от 06. 01. 2012 г. от Началник отдел „КАО”, от което е видно, че за периода от 05. 12. 2011 г. До 19. 12. 2011 г. не са регистрирани предложения и становища по публикувания Проект на Наредба за изменение и допълнение на НУРУЖННОЖП; като взе предвид, че Предлаганото изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди, за настаняване в общински жилища и продажбата им, е разработена в съответствие с изискванията на Закона за общинската собственост, на базата на практически казуси, получили едно добро решение в годините, както и с цел разрешаване на конкретните проблеми, изведени от практическото приложение на нормативната база. Изведени са промени, касаещи правото на закупуване на общински жилища от страна на наемателите, детайлизирани са някои изисквания на отделните фондове, с цел адекватно прилагане на нормативната база към различните категории наематели, определени като нуждаещи се в ЗОС. Разработването на изменението на наредбата е продиктувано от необходимостта за усъвършенстване на дейността, свързана с жилищната политика на Община Пловдив, с цел оптимизиране на управлението на общинските жилищни имоти и създаване на по-добри условия за ползване по правилното им предназначение. Настоящето изменение и допълнение е и във връзка с броя на семействата/домакинствата, кандидатстващи за настаняване и които предстоят да бъдат настанени в общински жилища под наем от отделните фондове, различните социални групи, желанието от страна на семействата/домакинствата да закупят жилищата, в които са настанени по административен ред, както и програмите по които работи Община Пловдив, във връзка с осъществяване на замени на граждани и техните семейства/домакинства, притежаващи собствени жилища на територията на район „Източен”. Допълнението и изменението на Наредбата се налагат, с оглед по-рационален и гъвкав подход при решаване на неотложните жилищни проблеми на гражданите и техните семейства/домакинства, които се поставят и постъпват в Дирекция „Общинска собственост” – отдел „Управление на имотния фонд” ежедневно. Финансовите или други средства не са необходими за прилагането на новата уредба, поради което проектът не се придружава от финансова обосновка. В резултат на новата уредба се очаква оптимизиране на управлението на общинските жилищни имоти и създаване на по-добри условия за ползване по правилното им предназначение. Предложеният проект няма отношение към правото на Европейския съюз, предвид което не се налага изготвянето на справка за съответствие с европейското право.

 

 

БРОЙ СЪВЕТНИЦИ:                        51

БРОЙ ПРИСЪСТВАЛИ

НА ГЛАСУВАНЕТО:                        45

БРОЙ ГЛАСУВАЛИ “ЗА”:   33

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

/Арх. Илко Николов/