Решение 397

Print Friendly

Р Е Ш Е Н И Е

№ 397

ВЗЕТО  С  ПРОТОКОЛ  № 16 ОТ  27. 09. 2012  г.

О Т Н О С Н О :    Обявяване на конкурс за възлагане управлението на  Многопрофилна болница за активно лечение Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД – търговско дружество със 100% участие на община Пловдив

ПО ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА: инж. Иван Тотев – Кмет на Община Пловдив

На основание чл.21, ал.1, т.9 и ал.2 от ЗМСМА, във връзка с чл.137, ал.1, т.5 и чл.147 от Търговския закон  и чл.62, ал.3 и чл.63 от Закона за лечебните заведения, във връзка с чл.2, чл.3, ал.2 и чл.5, ал.1 и ал.2, и чл.3, ал.1 от Наредба №9 от 26.06.2000 г. за условията и реда за провеждане на конкурси за възлагане на управлението на лечебни заведения по Закона за лечебните заведения, във връзка с чл.10, ал.1, т.5 от Наредба за реда за учредяване на търговски дружества и  упражняване правата на собственост на община Пловдив върху общинската част от капитала на търговските дружества, предвид фактическите основания в предложение с вх. № 12ХІ-421 от 19. 09. 2012 г., доп. с вх. № 12ХІ-421(1) от 25. 09. 2012 г. и изложените съображения в изказванията, Общински съвет – Пловдив

Р Е Ш И :

І.1.Открива процедура за провеждане на конкурс за възлагане управлението на  Многопрофилна болница за активно лечение „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД, гр. Пловдив.

2.Възлага на Кмета на община Пловдив да организира и проведе конкурс за възлагане управлението на Многопрофилна болница за активно лечение „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД, със седалище и адрес на управление: гр. Пловдив, бул. „Н. Вапцаров” №9, ЕИК 115517517, за срок от три години.

ІІ.Конкурсът да се проведе в три етапа:

1.проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания;

2.представяне от кандидатите на програма за развитието и дейността на лечебното заведение за тригодишен период;

3. събеседване с кандидатите.

До участие в конкурса да се допуснат лица, които отговарят на следните изисквания:

1.притежават образователно-квалификационна степен “магистър” по медицина, съответно дентална медицина, и квалификация по здравен мениджмънт или лица с образователно-квалификационна степен “магистър” по икономика и управление с призната специалност по медицинска информатика и здравен мениджмънт или по икономика на здравеопазването;

2.имат най-малко /5/ пет години трудов стаж като лекар, съответно лекар по дентална медицина, или икономист; кандидатите, притежаващи образователно-квалификационна степен “магистър” по медицина, съответно дентална медицина, да имат придобита основна специалност;

3.да не са осъждани на лишаване от свобода за умишлени престъпления от общ характер, освен ако са реабилитирани.

Необходимите документи за участие в конкурса са както следва:

1.писмено заявление за допускане до участие в конкурса, по образец;

2.автобиография – европейски формат;

3.нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен „магистър” по медицина / лекар по дентална медицина и квалификация по здравен мениджмънт или образователно-квалификационна степен „магистър” по икономика и управление с призната специалност по медицинска информатика и здравен мениджмънт или по икономика на здравеопазването.Квалификацията по здравен мениджмънт да се удостовери чрез представяне на един от документите, визирани в §3 от заключителните разпоредби и §12 от преходна разпоредба на Наредба №9 от 26.06.2000 г. за условията и реда за провеждане на конкурси за възлагане на управлението на лечебни заведения по Закона за лечебните заведения.

4. актуален документ /свидетелство за съдимост/ – оригинал, доказващ че лицето не е осъждано за умишлени престъпления и не е лишено от правото да заема съответната длъжност;

5.копие от документ /трудова, служебна или осигурителна книжка/, удостоверяващ наличие на трудов стаж  минимум 5 /пет/ години, като лекар/лекар по дентална медицина или икономист; кандидатите притежаващи образователно-квалификационна степен „магистър” по медицина, съответно дентална медицина да имат придобита основна специалност;
6.копия от други видове официални документи, удостоверяващи придобита допълнителна квалификация, имаща отношение към управлението на лечебното заведение;
7.медицинско удостоверение – общо здравословно състояние и удостоверение от  „Център за психично здраве – Пловдив” ЕООД, оригинали;

8.документ /декларация по образец/ удостоверяващ, че при сключване на договор за възлагане управлението на МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД ще се спазват изискванията на чл.33 от Наредба за реда за учредяване на търговски дружества и упражняване правата на собственост на Община Пловдив върху общинската част от капитала на търговските дружества и изискванията на чл.12, т.2, във връзка с чл.14 от Закона за предотвратяване на конфликт на интереси.

9.програма за развитието и дейността на МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД за тригодишен период, като същата се представи и на електронен носител /подава се в отделен  запечатан плик/.

Представената от кандидатите програма за развитието и дейността на МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД за тригодишен период да отговаря на следните изисквания:

  • анализ на здравно-демографските и здравно-икономически фактори,  оказващи влияние върху дейността на МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД;
  • сравнителен анализ на финансово-икономическото състояние на лечебното заведение;
  • на база очертаното финансово-икономическо състояние, формулиране на основни цели и приоритети, подцели и конкретни задачи за развитие на лечебното заведение;планиране на мероприятия за постигане на поставените цели;
  • перспективи за развитие на МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД.

Критерии за оценка на програмата за развитието и дейността на дружеството:

  • степен на реална приложимост на поставените цели и задачи на лечебното заведение;
  • съответствие на програмата с нормативната уредба;
  • съответствие на формулираните цели и задачи с вида на лечебното заведение и с предмета на дейност;
  • анализ на здравно-демографски и здравно-икономически показатели;
  • съответствие на разработения проект с обективното състояние на лечебното заведение;
  • логическа структура на разработката;
  • степен на практическо приложение на придобитите теоретични познания.

До събеседване се допускат кандидатите, получили оценка на програмата, не по-ниска от мн.добър 4,50.

Оценката от проведеното събеседване се формира въз основа на следните критерии:

  • обосновано представяне на приоритетите и задачите на лечебното заведение в съответствие с националната здравна политика;
  • степен на познаване на нормативната уредба;
  • способност да се планират и взимат управленски решения;
  • административни умения, професионални и делови качества;
  • комуникативни способности и организационни способности;
  • способност за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем.

Оценката на програмата и тази от проведеното събеседване с кандидатите се формират по шестобалната система, като най-високата оценка е отличен 6 при точност на оценката 0,25.

Кандидатите за участие в конкурса по т.І могат да получат информация относно финансово-икономическото състояние на МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД, включваща: последния годишен баланс, отчет за приходите и разходите, както и отчета за приходите и разходите за изтеклите тримесечия на текущата счетоводна година и т.н в МБАЛ „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД, а също и в община Пловдив, отдел „Търговски дружества, общински предприятия и здравеопазване”, пл. „Централен” №1, където могат да се запознаят и с проекта на договора за възлагане на управление /типов договор, одобрен с Решение №473/10.10.2002 г. на Общински съвет Пловдив/, в срок до 25 /двадесет и пет/ дни от публикуване на обявата за конкурса в един централен, един местен всекидневник и в сайта на община Пловдив.

Документите за участие в конкурса се приемат в “Деловодство” на община Пловдив, пл. „Ст. Стамболов” №1 в срок до 25 дни /включително/ от датата на публикуване на обявата за конкурса в един централен, един местен всекидневник и в сайта  на община Пловдив.

Конкурсът да се проведе на 04.12.2012 г. от 10 часа в сградата на община Пловдив, пл. „Ст. Стамболов” №1, ет.3, зала 36.

ІІІ.Определя комисия за организирането и провеждането на конкурса в състав от 5 /пет/ души, от които поне един правоспособен юрист и един магистър по медицина, както следва:

1.Председател: Розалин Петков – зам.-кмет ОИЗЕУО в община Пловдив;

2.Секретар: Веселин Маневски – общински съветник;

3.Членове: Тодор Кръстев – общински съветник;

4. д-р Димитър Христозов – общински съветник;

5.представител на РЗИ Пловдив, посочен писмено от директора на тази институция;

резервен председател: Юлия Стоянова – директор на дирекция „Общинска икономика и здравеопазване” в община Пловдив.

Комисията да извърши следните действия:

1.да публикува обява за конкурса в един централен, един местен всекидневник и в сайта на община Пловдив в 14-дневен срок от издаване на заповедта на Кмета за назначаване на комисията; паричните средства необходими за публикуване на обявата за конкурса са за сметка на бюджета на община Пловдив;

2.да организира приемането на документите, подготовката и провеждането на конкурса;

3.да разгледа постъпилите заявления, да оцени представените от кандидатите програми за развитието и дейността на дружеството за тригодишен период и да проведе събеседване с кандидатите; да класира кандидатите, получили средноаритметична оценка от програмата и от проведеното събеседване не по-ниска от мн. добър 4,50.

4.в тридневен срок от провеждане на конкурса да изготви протокол и внесе в  Общински съвет – Пловдив за одобрение проект за решение, с което да определи кандидатът, спечелил конкурса и класирането по ред на следващите участници.

5.в петдневен срок от утвърждаване на решението от страна на Общински съвет Пловдив, да обяви класирането в сайта на Община Пловдив и да уведоми участниците в конкурса за това.

За участие в работата на комисията, членовете й не получават възнаграждение.

ІV.Възлага на Кмета на община Пловдив, в двуседмичен срок от изтичане на срока по чл.13, ал.1 от Наредба №9 от 26.06.2000 г. за условията и реда за провеждане на конкурси за възлагане на управлението на лечебни заведения по Закона за лечебните заведения, да сключи договор за възлагане управлението на Многопрофилна болница за активно лечение „Св. Пантелеймон” Пловдив ЕООД с участника, спечелил конкурса.Договорът е типов и е приет от Общински съвет Пловдив с Решение №474/2002 г. и изменен с Решение №241/2009 г.

МОТИВИ: Настоящето решение се прие на основание чл.21, ал.1, т.9 и ал.2 от ЗМСМА, във връзка с чл.137, ал.1, т.5 и чл.147 от Търговския закон  и чл.62, ал.3 и чл.63 от Закона за лечебните заведения, във връзка с чл.2, чл.3, ал.2 и чл.5, ал.1 и ал.2, и чл.3, ал.1 от Наредба №9 от 26.06.2000 г. за условията и реда за провеждане на конкурси за възлагане на управлението на лечебни заведения по Закона за лечебните заведения, във връзка с чл.10, ал.1, т.5 от Наредба за реда за учредяване на търговски дружества и  упражняване правата на собственост на община Пловдив върху общинската част от капитала на търговските дружества. Фактическите основания за вземане на настоящото решение произтичат от необходимостта Общински съвет в качеството си на упражняващ правата на собственик върху капитала на търговските дружества да обяви конкурс за възлагане управлението на Многопрофилна болница за активно лечение „Св. Пантелеймон” – Пловдив ЕООД, предвид изтичащия срок на договора  за възлагане управлението на дружеството.

БРОЙ СЪВЕТНИЦИ:                        51

БРОЙ ПРИСЪСТВАЛИ

НА ГЛАСУВАНЕТО:                        38

БРОЙ ГЛАСУВАЛИ “ЗА”:   37

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

/Арх. Илко Николов/